red-fitness.pl

Blog w tematyce zdrowia, sportu i treningu.

LifestyleTrening

Jak ćwiczyć w domu, by szybko zauważyć efekty?

Jak ćwiczyć w domu, by szybko zauważyć efekty?

Jak ćwiczyć w domu, by taki trening był efektywny? Na to pytanie szuka odpowiedzi mnóstwo osób, które nie mają możliwości, by regularnie udać się na siłownię lub poćwiczyć na świeżym powietrzu. Wbrew pozorom ćwiczenia w domu mogą być tak samo intensywne, jak na sali treningowej pod okiem trenera personalnego. Wystarczy dowiedzieć się, jak należy wykonywać określone ćwiczenia oraz sięgnąć po dodatkowe akcesoria, które przyczynią się do tego, że treningi szybko przyniosą oczekiwane efekty.

Jak ćwiczyć w domu?

Wraz z nowym rokiem mnóstwo osób postanawia zadbać o swoją kondycję. Wiele z nich na początek chce regularnie ćwiczyć w zaciszu domowym z pomocą filmików znanych trenerów, które można znaleźć w internecie. Już przy takich 40-minutowych ćwiczeniach można naprawdę nieźle się zmęczyć i spocić. Trzeba jednak pamiętać, by zacząć od lekkich ćwiczeń, które nie wywołają kontuzji oraz urazów. Osoby, które latami nie uprawiały żadnego sportu, nie mogą od razu sięgnąć po intensywny trening, gdyż szybko ich ciało odmówi im posłuszeństwa. Stopniowo będzie można zwiększać intensywność ćwiczeń oraz wprowadzać nowe sprzęty, które przyczynią się do tego, że trening będzie naprawdę efektywny.

Ćwiczenia które można robić w domu

Przeglądając filmiki znanych trenerów można dojść do wniosku, że wiele ćwiczeń bez problemu wykona się w warunkach domowych. Nie potrzeba więc sali, ani specjalistycznego sprzętu, by wykonać taki 45-minutowy trening przed telewizorem lub laptopem. Większość trenerów namawia osoby, które ich obserwują, by początkowo wykonywały tylko te ćwiczenia, do których potrzeba tylko ciężaru własnego ciała. Z czasem można uzupełnić trening o dodatkowe akcesoria, które spowodują, że treningi na konkretne partie ciała będą intensywniejsze. Większość treningów obejmuje więc takie ćwiczenia jak między innymi: marsz, lekki trucht, pajacyki, wyskoki, wykroki, brzuszki, przysiady, bieg w miejscu, rozmaite unoszenia nóg, pompki itp. Jeżeli ćwiczenia wykonuje się bez pomocy filmików instruktażowych, należy pamiętać, by zachować odpowiednią kolejność treningu, czyli mocną rozgrzewkę, trening ze zmienną intensywnością oraz rozciąganie. Nie należy pomijać ani rozgrzewki, ani rozciągania, gdyż bez tych ćwiczeń można bardzo szybko nabawić się bolesnych i długotrwałych kontuzji.

Ćwiczenia domowe – jak się przygotować?

Jeżeli chce się wprowadzić regularne domowe ćwiczenia do swojego kalendarza, warto ćwiczyć w ustalonych przez siebie dniach i o określonej godzinie, tak by przyzwyczaić ciało do stałych treningów.
Dobrym pomysłem jest, by zadbać o odpowiedni strój, wyposażyć się w butelkę wody i opracować swój własny plan treningu, który przyniesie osobie ćwiczącej satysfakcję. Wiele osób chce bowiem skupić się na konkretnych partiach ciała lub po prostu wysmuklić sylwetkę. W takiej sytuacji konkretne ćwiczenia skupiające się na pośladkach, brzuchu lub nogach będą strzałem w dziesiątkę. Wówczas proste ćwiczenia w domu będą odpowiednie, gdyż już po kilku miesiącach zauważy się efekty takich regularnych treningów.

Udostępnij

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *