red-fitness.pl

Blog w tematyce zdrowia, sportu i treningu.

SportTrening

Trening obwodowy z gumami

Trening obwodowy z gumami

Wydawać by się mogło, że czasy pandemii znacznie ograniczyły możliwość wykonywania ćwiczeń siłowych. Tymczasem okazuje się, że do intensywnego treningu wcale nie potrzeba kosztownego sprzętu i dużej ilości miejsca. Można bowiem wykonać trening obwodowy z gumami, których cena nie przekracza 50 zł. Jakie są ćwiczenia z gumą oporową dla mężczyzn?

Guma oporowa ćwiczenia – dlaczego warto się na nie zdecydować?

Jeśli chodzi o trening z gumą oporową ćwiczenia potrafią być bardzo intensywne i rozwijające. Podstawowym czynnikiem, który sprawia, że decyduje się na nie coraz większa liczba osób, jest niewielka cena gum oporowych. W zależności od ich grubości może wynosić ona maksymalnie kilkadziesiąt złotych. Wystarczy kupić kilka gum w różnych rozmiarach, by skutecznie i intensywnie wyćwiczyć całe ciało. Ćwiczenia z gumą doskonale ćwiczą klatkę piersiową, tricepsy, bicepsy, brzuch oraz nogi.

Na trening z gumą oporową decyduje się coraz większa liczba tych osób, które nie chcą odwiedzać siłowni. Dzięki nim można spokojnie przeprowadzić intensywny trening na świeżym powietrzu, a same gumy zajmują bardzo niewiele miejsca, a więc można zabrać je ze sobą nawet na wakacyjny wyjazd.

Ćwiczenia z gumą oporową dla mężczyzn niosą ze sobą wiele korzyści. Wykorzystanie gum oporowych to zupełnie nowe doświadczenie, które zapewni mięśniom nowy bodziec treningowy. Tego typu trening może stać się ciekawą alternatywą dla codziennych ćwiczeń.

Przysiady z gumą oporową

Jest to ćwiczenie, które jest bardzo łatwe do wykonania. Wystarczy stanąć na taśmie oporowej obiema nogami. Stopy powinny być rozstawione na szerokość ramion. Rękami należy chwycić taśmę i narzucić ją na barki. W takiej pozycji należy wykonywać klasyczne przysiady, zachowując naturalną pozycję kręgosłupa. W celu zwiększenia obciążenia można wykorzystać dwie gumy oporowe.

Pompki z wykorzystaniem gumy oporowej

Dla wielu mężczyzn klasyczne pompki są zbyt łatwym i prostym ćwiczeniem. Jednak stają się one bardzo skuteczne, jeśli będzie się je wykonywać przy wykorzystywaniu gum. Pompki z taśmą oporową fantastycznie rozwijają mięśnie klatki piersiowej.
Wystarczy regularne wykonywanie tego typu ćwiczeń, by zauważyć pierwsze efekty już po miesiącu regularnego treningu

Podsumowując, ćwiczenia z gumą oporową dla mężczyzn nie bez powodu cieszą się tak ogromną popularnością. Wystarczy wspomnieć, że ten przenośny sprzęt do ćwiczeń jest bardzo łatwy w przechowywaniu, zajmuje niewiele miejsca i można zabrać go ze sobą praktycznie wszędzie. Jeśli chodzi o taśmy oporowe, to w sklepach można kupić takie o różnych poziomach oporu – niektóre z nich są bardzo rozciągliwe, podczas gdy inne posiadają bardzo wysoka oporność.

Przy czym trzeba pamiętać o tym, by większość ćwiczeń wykonywanych z taśmą oporową dopasować do wagi osoby ćwiczącej, a także stworzonego planu treningowego. Pozwoli to określić, jaki rodzaj taśmy oporowej okaże się najlepszy. Ćwiczenia wykonywane z gumami oporowymi należy wykonywać w dwóch, trzech seriach po 8 do 25 powtórzeń.

Udostępnij

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *